Hvis du flytter eller anmelder flytning i perioden op til Europa-Parlamentsvalget, skal du være opmærksom på, hvor du skal stemme.

Hvor skal jeg stemme?

Stem ved afstemningssted for din nye adresse

Hvis du senest d. 24. maj 2024 er flyttet, har anmeldt flytningen og kommunen har accepteret flytningen, skal du stemme på det afstemningssted, der er tilknyttet din nye adresse.

Stem ved afstemningssted for din gamle adresse

Sker flytningen fra og med d. 25. maj 2024, skal du stemme på det "gamle" afstemningssted. Dvs. det afstemningssted, der er knyttet til den adresse, du er fraflyttet.

Du kan altid brevstemme

Fra d. 29. april 2024 til og med d. 6. juni 2024 kan du brevstemme i enhver kommune, på de steder som kommunen har anvist til at modtage brevstemmer.
Inden du besøger et brevstemmested, kan det være en god ide, at undersøge, hvilke tidspunkter du kan møde op, og om der er tidsbestilling. Du skal medbringe legitimation.

Se hvor du kan brevstemme i Vejle Kommune

Flytning fra Grønland, Færøerne eller udlandet til Danmark

Flytter du fra Grønland eller Færøerne til Danmark er skæringsdatoen for optagelse på valglisten d. 31. maj 2024. Flytter du senere end d. 31. maj 2024, kan du kun deltage i Europa-Parlamentsvalget i Grønland eller Færøerne, eventuelt ved at brevstemme i Danmark.

Er du udlandsdansker, er flyttet, har anmeldt flytningen, og kommunen har accepteret flytningen senest d. 31. maj 2024, kan du også stemme til Europa-Parlamentsvalget.

Sidst opdateret: